Elfelejtett jelszó kérési lehetőség
A hallgatói web esetén kialakításra került az elfelejtett jelszó kezelési lehetőség.
Feltétele, hogy a hallgató által beállításra kerüljön hivatalos, alapértelmezett e-mail cím a Neptun rendszerben.
Jelszó kérés folyamata:
A belépő képernyőre készült egy új gomb „Elfelejtettem a jelszavam” néven. A gomb a „Bejelentkezés” gomb alatt jelenik meg.
A gombra kattintva a megjelenő ablakban a felhasználónak meg kell adnia a felhasználónévét. A „Tovább” gombra kattintva megjelenő ablakban a képen látható captcha megadása szükséges. Sikeres kitöltés esetén a „Tovább” gombra kattintva megjelenik a sikerességet visszajelző üzenet.
Új jelszó beállításának folyamata:
Sikeres jelszó emlékeztető kérés esetén az e-mailban kapott linkre kattintva megjelenik a belépőképernyő a „Jelszó megváltoztatása” felugró ablakkal, ahol meg kell adni kétszer az új jelszót. A „Mentés” gombra kattintva a jelszó módosítás megtörténik.
A jelszóvisszaállításra szolgáló link érvényessége 24 óra. Ha a felhasználó a lejárt linket használja, az alábbi üzenet jelenik meg: „A jelszó-visszaállító link lejárt, kérjük igényelj újat.”.
Abban az esetben, ha a felhasználó kért jelszó emlékeztetőt és ezalatt a kliens programban módosításra kerül a jelszava, vagy sikeresen belép a rendszerbe az eredeti jelszavát használva, akkor a jelszó visszaállító link érvénytelenítésre kerül.