Diákigazolvány igénylése

A Kormány 362/2011. (XII.30.) rendelete szabályozza a felsőoktatásban használt állandó és ideiglenes diákigazolványok igénylésének menetét.

ÁLLANDÓ DIÁKIGAZOLVÁNY IGÉNYLÉSE:

  1. Az Okmányirodában fényképet és aláírás mintát kell készíttetni (itt elkészül a Nemzeti Egységes Kártyarendszer – NEK adatlap). A járványügyi helyzet miatt az Okmányirodában előzetes időpontfoglalás szükséges. Az online felületen diákigazolvány (NEK-adatlap) ügyintézéshez az „Egységes elektronikuskártya-kibocsátási keretrendszer kártyafelhasználói regisztráció (KIEGS00011)” ügykört kell kiválasztani.
  2. Az Okmányirodából kapott NEK adatlapon található személyes és lakcím adatokat egyeztetni kell a Neptunban lévő adatokkal. Az eltérést feltétlenül szükséges jelezni és a helyes adatokat megadni a Tanulmányi Ügyintézőnek!
  3. A NEK adatlapon lévő NEK azonosítóval a diákigazolvány igénylést a Neptun rendszerben kell elindítani – Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés. Első éves hallgató esetében CSAK a beiratkozás után (a hallgatói jogviszony létesítése után) van lehetőség az igénylés elindítására.
  4. Amennyiben az igazolvány használatára jogosító jogviszony megszűnését követően az oktatási igazolvány érvényességi idején belül ugyanazzal a közreműködő intézménnyel létesít új jogviszonyt - és az oktatási igazolványon feltüntetett adattartalom változatlanul megfelel a valóságnak - az oktatási igazolványa a továbbiakban is érvényes.
  5. A diákigazolvány igénylése díjmentes.
  6. Az elkészült diákigazolványt az Oktatási Hivatal a Tanulmányi Osztály (TO) címére postázza. A TO ügyintézője Neptunos üzenetben tájékoztatja a diákigazolvány és az aktív félévre szóló érvényesítéshez szükséges matrica átvételi módjának lehetőségeiről, az aktuális járványügyi szabályoknak megfelelően.

IDEIGLENES DIÁKIGAZOLVÁNY IGÉNYLÉSE:

  1. Amennyiben a korábbi diákigazolványa már nem érvényes (pl. középiskolai), vagy elveszett, megrongálódott, akkor kell ideiglenes diákigazolványt igényelni.
  2. Az előző leírás alapján el kell indítani az állandó diákigazolvány igénylését.
  3. Az állandó diákigazolvány igénylését követően kérésére a TO kiállítja a 60 napig érvényes ideiglenes diákigazolványt. A járványügyi helyzetre való tekintettel az ideiglenes diákigazolvány a TO ügyintézőnek küldött emailben igényelhető (név és Neptun kód megadása kötelező). Elérhetőségek: https://to.sze.hu/munkatarsak

NEPTUN rendszer - NEPTUN system


Neptun login

Oktatásszervezés Eseménynaptára

Hallgatói klubkoncert 2022. december 7.
Szorgalmi időszak vége 2022. december 10.
Méltányossági vizsgák 2023. február 1. - 2023. február 4.