Diákigazolvány igénylése
A Kormány 362/2011. (XII.30.) rendelete szabályozza a felsőoktatásban használt állandó és ideiglenes diákigazolványok igénylésének menetét.
NEK (Nemzeti Egységes Kártyarendszer) adatlap igénylése kétféle módon lehetséges:
Okmányirodában (személyesen) történő NEK adatlap igénylés
Kormányablakban/Okmányirodában fényképet és aláírás mintát kell készíttetni (itt elkészül a NEK adatlap). A kapott dokumentumot (NEK adatlap) gondosan őrizze meg, mivel a lapon található NEK-azonosító elengedhetetlenül szükséges a diákigazolvány igényléséhez.
Ügyfélkapun keresztüli NEK adatlap igénylés
A NEK regisztrációval kapcsolatos új szolgáltatás a www.magyarorszag.hu oldalon az Okmányok/Oktatási igazolványok/Nemzeti Egységes Kártyarendszer regisztráció
menüpontban az Ügyintézés indítása gombra kattintva érhető el.
A szolgáltatást az ügyfélkapuval rendelkező, 14. életévüket betöltött hallgatók használhatják, akik szerepelnek a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban, valamint a közhiteles nyilvántartásban 1 évnél nem régebbi arc- és aláíráskép áll róluk rendelkezésre (az utóbbi egy évben készítettek róluk fényképet a kormányablakban).
A NEK regisztráció az elektronikus úton benyújtott kérelem sikeres befogadása után azonnal megtörténik, a NEK adatlap az ügyfélkapu tárhelyre kerül megküldésre. Ezen NEK adatlapok nem tartalmaznak fényképet, és a NEK azonosító szerkezete minden esetben az alábbi:
yyyyyyWEBxxxxxxx, melyből a NEK azonosító elején a dátum található 6 karakteren, majd a WEB szó jelzi, hogy a NEK adatlap nem a kormányablakban került kiállításra, a végén pedig a sorszám található. A kártyafelhasználói regisztráció érvényessége 5 év.
TOVÁBBI TEENDŐK
A NEK adatlapon lévő NEK azonosítóval a diákigazolvány igénylést a Neptun rendszerben kell elindítani – Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés.
A Diákigazolvány igényléskor kérjük minden esetben ellenőrizze a NEK adatlapon szereplő személyes és lakcím adatokat a Neptunban lévő adatokkal (A Neptunban pontosan ugyanannak a címnek kell szerepelnie állandó lakcímként (illetve tartózkodási hely címként, ha a diákigazolvány ez utóbbi címére kéri legyártani), mint ami a lakcímkártyáján található). Az eltérést feltétlenül szükséges jelezni és a helyes adatokat megadni a Tanulmányi Ügyintézőnek (ügyintézői elérhetőségek: to.sze.hu/munkatársak)!
!!!! Első éves hallgató esetében CSAK a beiratkozás után (a hallgatói jogviszony létesítése után) van lehetőség az igénylés elindítására.
Amennyiben az igazolvány használatára jogosító jogviszony megszűnését követően az oktatási igazolvány érvényességi idején belül ugyanazzal a közreműködő intézménnyel létesít új jogviszonyt - és az oktatási igazolványon feltüntetett adattartalom változatlanul megfelel a valóságnak - az oktatási igazolványa a továbbiakban is érvényes.
A diákigazolvány igénylése díjmentes.
Az elkészült diákigazolványt az Oktatási Hivatal a Tanulmányi Osztály (TO) címére postázza. A TO ügyintézője Neptunos üzenetben tájékoztatja a diákigazolvány és az aktív félévre szóló érvényesítéshez szükséges matrica átvételi módjának lehetőségeiről.
IDEIGLENES DIÁKIGAZOLVÁNY IGÉNYLÉSE:
- Amennyiben a korábbi diákigazolványa már nem érvényes (pl. középiskolai), vagy elveszett, megrongálódott, akkor kell ideiglenes diákigazolványt igényelni.
- Az előző leírások valamelyike alapján el kell indítani az állandó diákigazolvány igénylését.
- Az állandó diákigazolvány igénylését követően kérésére a TO kiállítja a 60 napig érvényes ideiglenes diákigazolványt.