Eseménynaptár
Mobil nézetben az eseménynaptár csak listanézetben tekinthető meg.
Esemény neve | Nemzetközi közlekedéstudományi konferencia |
---|---|
Időpont | 2012. Március 29. - 2012. Március 30. |
Kategória | Gépészmérnöki, Informatikai és Villamosmérnöki Kar |
Típus | Rendezvények |
Helyszín | Győr, Széchenyi István Egyetem, VIP-terem (Egyetem tér 1.) |
Kapcsolódó honlapok | uni-archiv.sze.hu |
Esemény küldése e-mailben | E-mail cím |
Esemény importálása saját naptárba | letöltés |
Nemzetközi közlekedéstudományi konferencia egyetemünkön
A győri Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszéke és az Universitas-Győr Nonprofit Kft. „Hogyan tovább közforgalmú közlekedés?" témakörben 2012. március 29-én és 30-án (csütörtökön és pénteken) a szakterületet átfogóan elemző nemzetközi konferenciát rendez. A helyszín az egyetem VIP terme.
Március 29-én 10 órakor dr. Rechnitzer János egyetemi tanár, tudományos rektor-helyettes és dr. Horváth Balázs egyetemi docens, a Közlekedési Tanszék vezetője köszöntik a szakmai tanácskozás résztvevőit, majd a plenáris ülésen a Nemzeti Közlekedési Stratégia, a közösségi rendszer működési és fejlesztési kilátásai, a GySEV szerepe Nyugat-Magyarország közlekedésében és a személyszállítás minőségi követelményei szerepelnek a témák között.
13 órától a kötöttpályás szolgáltatások szekcióban a hazai vasúti jegyértékesítési rendszer és a korszerű győri elővárosi közlekedés a fő téma. 16.10 órától a légiközlekedés szekcióban a Győr-Pér repülőtér fejlesztési lehetőségeit is megismerhetik a résztvevők.
Pénteken 9 órától a vasúti üzemeltetés a téma, s azon belül a minőségbiztosítás szerepel a legtöbb előadásban. 11.40-től a személyhajózás kérdéskörében az átkelőhajózás, a fővárosi helyi és agglomerációs hajózás, és Győr személyhajózási lehetőségei szerepelnek a témák között. 14.10-től a közúti közlekedés szekcióban a közlekedésbiztonság, a környezetbiztonság és a minőség értelmezése Győr közforgalmi közlekedési szolgáltatásaiban kérdéskörök kerülnek sorra. 15.50-től a városi tömegközlekedés szekcióban a rendszerdinamika, az útválasztási preferenciák új módszerei, az informatika és a közlekedés összekapcsolása és a Galileo műhold rendszer lesz a téma.
Program
Helyszín: Győr, Széchenyi István Egyetem VIP-terem
2012. március 29. csütörtök
1000 Köszöntő / Konferencia megnyitása
Dr. Rechnitzer János tudományos rektor-helyettes, Széchenyi István Egyetem
Dr. Horváth Balázs tanszékvezető, MTK Közlekedési Tanszék
1020 Plenáris előadások
Dr. Dabóczi Kálmán: Az ígéret földjén… avagy a magyar közösségi közlekedési rendszer működési és fejlesztési kilátásai
1040 Dr. Tóth János: Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) előkészítése
1100 Dr. Dávid Ilona: A GySEV szerepe a Nyugat-Magyarországi régió közlekedésében
1120 Munkácsy András: Minőségi követelmények a közúti és vasúti személyszállításban
1140 Szakmai kiállítók bemutatkozása
Hargitai Csaba - Mező Gergely: Neli projekt
1155 Andreas Schöbel: OpenTrack vasúti szimuláció
1210 Thomas Epp – Dr. Horváth Balázs: ÖBB-Supernova projekt
1225 Dr. Horváth Balázs – Dr. Jörg Pfister: GSP FP7-projekt
1330 Kötöttpályás szolgáltatások
Dr. Rixer Attila - Turi József: A közszállítási szolgáltatások minőségmérésének szabványalapjai
1350 Szórád Róbert: A vasúti személyszállítási technológia fejlődése
1410 Szabó Lajos - Galambos Krisztián: A ternioltól az e-Ticket rendszerig - A magyar vasút jegyértékesítési rendszere
1430 Jangel Mátyás: Helyi- és elővárosi kötöttpályás közforgalmú közlekedés üzemeltetése a változó jogszabályi környezetben
1450 Dr. Döbrei István: Városi és elővárosi gyorsvasúti rendszerek európai gyakorlatai
1510 Feld István Márton: Korszerű elővárosi gyorsvasúti rendszer megteremtése Győrben és elővárosában
1530 Kérdések, hozzászólások
1610 Légiközlekedés
Selymes Péter Krisztián: A légi személyszállítás gazdasági és társadalmi hatásai
1630 Bera József - Prof. dr. Pokorádi László: Légi forgalom és repülőtér fejlesztés környezetvédelmi kockázatkezelése
1650 Dr. Becske Lóránd: Független szakmai vizsgálat a légiközlekedésben
1710 Vadász László: Győr-Pér Repülőtér jelenlegi helyzetéről és fejlesztési lehetőségeiről
1730 Kérdések, hozzászólások
2012. március 30. péntek
900 Vasúti üzemeltetés
Sukta Csaba Phd: A vasúti személyszállítás minőségi paramétereinek a mérése, az eredmények biztosítása a beszállítók minősítésével a MÁV-START Zrt. példáján
920 Kovács Károly: A vasút, mint környezetbarát személyszállítási mód
940 Dr. Zvikli Sándor: Járművek használatának megbízhatósági analízise
1000 Dr. Farkas Gyula: A hazai közszolgáltató személyszállító vasúti társaságok számára nyújtott pályavasúti szolgáltatások rendszere
1020 Perger Imre: Utas-kiszolgálási és utas-tájékoztatási elvárások a vasútállomások korszerűsítésénél
1040 Szabó András: Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál
1100 Kérdések, hozzászólások
1140 Személyhajózás
Mészáros Tibor - Horváth Gábor: A hazai átkelőhajózás értékelése és fejleszthetősége
1200 Dr. Zsigmond Gábor: A fővárosi helyi és agglomerációs hajózás történeti áttekintése
1220 Dr. Horváth Gyula: Víziturizmus a Balaton régióban különös tekintettel a környezetvédelmi elvárásokra
1240 Horváth Gábor - Kötél Pál: Győr személyhajózási potenciálja a víziút-fejlesztések tükrében
1300 Kérdések, hozzászólások
1410 Közúti közlekedés
Dr. Holló Péter: A közforgalmú közlekedés és a közlekedésbiztonság összefüggései
1430 Domokos Ádám: Közlekedésbiztonság - Környezetbiztonság
1450 Dr. Makkos-Káldy Judit: A minőség értelmezése Győr közforgalmú közlekedési szolgáltatásában
1510 Kérdések, hozzászólások
1550 Városi tömegközlekedés
Horváth Richárd: Rendszerdinamika lehetőségei a közlekedéstervezésben
1610 Winkler Ágoston: Új módszerek útválasztási preferenciák feltárására a közforgalmú közlekedésben
1630 Dr. Csiszár Csaba: Személyközlekedési módok összekapcsolása informatikai eszközökkel – tudatos közlekedés
1650 Dr. Horváth Balázs: A Galileo műhold rendszer szerepe a helyi közforgalmú közlekedésben
1710 Kérdések, hozzászólások
1725 A konferencia bezárása
A konferencia ideje alatt a szakmai kiállítók standjai folyamatosan megtekinthetők.
NELI Projekt
Az Európai Unió Dél-kelet Európai Nemzetközi Együttműködési Programjának támogatásával megvalósult NELI projektben a 8 dunai országból jött 15 partnerintézménye a belvízi hajózáshoz kapcsolódó oktatást támogatja oktatási hálózat építésével, a politikai döntéshozók támogatásával, oktatási anyagok kidolgozásával, elektronikus oktatási eszközök és tartalmak szolgáltatásával, valamint információs és képző központok felállításával.
OpenTrack Railway Technology GmbH
Az OpenTrack az 1990-es évek közepén indult el kutatási projektként a Svájci Szövetségi Technológiai Intézetnél. Az Objektum-orientált Vasúti Modellezés címmel futó projekt célja egy olyan felhasználóbarát eszköz kifejlesztése volt, amely szimuláció segítségével megválaszolhatja a vasúti üzemeletetés területén felmerülő kérdéseket. Ma már az OpenTrack szimulációs rendszert számos országban vasúttársaságok, vasúti beszállító cégek, szakértők és egyetemek alkalmazzák.
PTV Austria GmbH
PTV Austria a PTV AG, Karlsruhe osztrák leányvállalata, melynek fő tevékenységi köre közlekedési szoftverek forgalmazása. PTV Austria célterülete Ausztria és keleti szomszédai.
Galileo Signal Priority GSP
A Galileo Signal Priority az Európai Unió 7. Kutatásfejlesztési Keretprogram (FP7 2007-2013) által támogatott 277688-2 azonosítójú projektje. A kutatásban négy ország szakemberei vesznek részt (Pwp-Systems GmbH (Németország); Telematix services a.s. (Csehország); Politechnika Krakowska (Lengyelország); Széchenyi István Egyetem). A projekt célja, hogy a műholdas helymeghatározás előnyeit kihasználva olyan jelzőlámpás előnyben részesítési rendszert dolgozzon ki, mely előnyös a közforgalmú közlekedésnek és előnyös az egyéni közlekedésnek is.