Diákigazolvány igénylése

Tisztelt Hallgató!

A Kormány 362/2011. (XII.30.) rendelete megváltoztatta a felsőoktatásban használt állandó és ideiglenes diákigazolványok igénylésének menetét.

ÁLLANDÓ DIÁKIGAZOLVÁNY IGÉNYLÉSE:

  1. Az Okmányirodában fényképet és aláírás mintát kell készíttetni (itt elkészül a Nemzeti Egységes Kártyarendszer – NEK adatlap).
  2. Az Okmányirodából kapott NEK adatlapon található személyes és lakcím adatokat egyeztetni kell a Neptunban lévő adatokkal. Eltérés esetén feltétlenül jelezni és a helyes adatokat megadni a TO/FK ügyintézőnek!
  3. A NEK adatlapon lévő NEK azonosítóval a diákigazolvány igénylést a Neptun rendszerben kell elindítani – Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés.  !!!! Az első éves hallgató esetében CSAK a beiratkozás után (a hallgatói jogviszony létesítése után) van lehetőség az igénylés elindítására.
  4. 442/2016. Kormányrendelet alapján: "ha a jogosult az igazolvány használatára jogosító jogviszony megszűnését követően oktatási igazolvány érvényességi idején belül ugyanazzal a közreműködő intézménnyel létesít új jogviszonyt- és az oktatási igazolványon feltüntetett adattartalom változatlanul megfelel a valóságnak- az oktatási igazolványa a továbbiakban is érvényes.
  5. Az Oktatási Hivatal tájékoztatása alapján 2016. január 01. napjától a diákigazolvány igazgatási szolgáltatási díja kivezetésre kerül. Ettől az időponttól a hallgatók a díj befizetése nélkül nyújthatják be diákigazolvány-igénylésüket.
  6. FONTOS!!!: Az elkészült diákigazolványt az Oktatási Hivatal 2017.02.15-től egységesen az egyetemre postázza, ahol a TO/FK tanulmányi ügyintézőnél vehető át.
  7. FONTOS!!: A korábban igényelt, azonban 2017.01.01-től a lakcímen át nem vett diákigazolványok nem az okmányirodákba kerülnek visszaküldésre, hanem az Oktatási Hivatalba. Ezeket az elkészült, de lakcímen át nem vett igazolványokat az Oktatási Hivatal egységesen az egyetemre kézbesíti tovább, ahol a tanulmányi ügyintézőnél vehető át.
  8. Az aktív félévre szóló érvényesítéshez szükséges matricát a TO/FK ügyintézőnél kell átvenni.

 

IDEIGLENES DIÁKIGAZOLVÁNY IGÉNYLÉSE:

  1. Amennyiben a korábbi diákigazolványa már nem érvényes (pl. középiskolai), vagy elveszett, megrongálódott, akkor kell ideiglenes diákigazolványt igényelni.
  2. Az előző leírás alapján el kell indítani az állandó diákigazolvány igénylését.
  3. Az állandó diákigazolvány igénylését követően kérésére a TO/FK kiállítja a 60 napig érvényes ideiglenes diákigazolványt (a TO-n és az FK-n is személyesen kell megjelenni az ideiglenes diákigazolvány átvételéhez).

 

Gyorshírek

Pénzügyi tranzakciók intézése a Neptunban a nyári időszakban

 

Ügyfélfogadás változása, TO (Központi Tanulmányi Osztály)

A Tanulmányi Osztályon kezdődő felújítási munkálatok a BEIRATKOZÁS korábban meghirdetett időpontjait és menetét nem befolyásolják.

A Központi Tanulmányi Osztályt (Győr, Egyetem tér 1.) érintő felújítási munkálatok ideje alatt, augusztus 24-30. között az ÜGYFÉLFOGADÁS SZÜNETEL! A telefonos ügyintézés is szünetel!
A változás nem érinti a kihelyezett tanulmányi osztályokon történő fogadási rendet. Így a szünetelés nem érinti az AK, a DFK nappali, az ESK Rekreációszervezés és egészségfejlesztés, Rekreáció szakokat, valamint a MÉK és MUK karok hallgatóit.

Figyelem! Azon hallgatóknak, akiknek képzési szerződést, nyilatkozatot kell aláírniuk a Központi Tanulmányi Osztályon, számukra az aláírás határideje a határozatban található 2017.09.02 helyett 2017.09.06-ra módosul.

Köszöntjük a felvételi eljárás során a Széchenyi István Egyetemre felvett hallgatókat!

A 2017. évi általános felvételi eljárás eredményei és a beiratkozással kapcsolatos további információk előreláthatóan 2017. július 31-től, a golya@sze.hu e-mail címről várhatóak.

Az Egyetem NEPTUN tanulmányi rendszerébe megtörtént a felvettek adatainak konvertálása. A használathoz szükséges NEPTUN kódot a felvételi eljárás során megadott e-mail címre elküldjük. A NEPTUN hallgatói webes bejelentkezés linkjének elérése: neptun.sze.hu oldalról történik a 'NEPTUN belépés' box 'Neptun - hallgatói web bejelentkezés' nyomógombbal.

További információk a beiratkozáshoz, belépéshez, félévkezdéshez a felveteli.sze.hu oldalon a ’Gólyáknak’ menüpont alatt érhetőek el.

Neptun belépés

Oktatásszervezés Eseménynaptára

Nyári ügyeleti rend 2017. július 27. 00:00 - 2017. augusztus 20. 23:00
Munkaszüneti nap 2017. augusztus 20. 00:00 - 23:55
Központi áramszünet 2017. augusztus 25. - 2017. augusztus 26.
Tantárgyválasztás a 2017/2018. tanév első félévére 2017. augusztus 28. 06:00 - 2017. szeptember 2. 23:55